Blog

ROI

Wartość a nie ilość konwersji jest kluczem do sukcesu.

Każdy właściciel sklepu internetowego zakłada zwiększenie sprzedaży zarówno w perspektywie krótko-, jak i długoterminowej, tym samym walcząc o jak najwyższy współczynnik konwersji. Dlatego też na wszystkich etapach tworzenia strategii marketingowej wybrane formy promocji analizowane powinny być pod kątem skuteczności na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta. Pomaga w tym m.in. koncepcja lejka sprzedażowego, czyli założenie, że […]
Beauty

Skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży produktów z branży beauty w internecie.

Wartość przemysłu urodowego na całym świecie nieustannie rośnie. Branża beauty jest jednym z bardziej istotnych graczy na rynku e-commerce, a jej wartość w 2020 roku  w Europie szacowana jest na 89 mld euro. W Polsce handel kosmetykami stanowi istotny segment krajowej gospodarki. BEAUTY ONLINE Wejście producentów z branży kosmetycznej do internetu, wymusiło na firmach pewne […]
małe biznesy

Jak promować małe biznesy w Internecie? Kilka praktycznych wskazówek.

Według raportu PARP z czerwca 2019 r. liczba przedsiębiorstw w Polsce po 2017 r. przekroczyła 2 mln. Zdecydowana większość z nich to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, a ponad 76% firm z sektora MŚP, to działalności usługowe i handlowe[i]. Te statystyki po koronawirusie będą z pewnością mocno nieaktualne. Większość małych przedsiębiorców intensyfikuje teraz swoje działania […]
Prowadzisz sklep online?

Jak robisz zakupy w Internecie? Łatwo i przyjemnie.

Niezależnie czy stoimy w kolejce do sklepu, jedziemy autobusem czy czekamy na odprawę na lotnisku – praktycznie cały czas jesteśmy online. Przeglądamy wiadomości, Social Media, rozmawiamy ze znajomymi i robimy zakupy. Kupujemy nie tylko drobne rzeczy, ale także AGD, elektronikę, meble czy zagraniczne wycieczki. A gdzie kupimy? To zależy… i to nie tylko od oferty czy […]
Jak wykorzystać heatmapy w marketingu?

Heat Mapa, nie tylko w sklepach on-line.

Heat mapy, choć nie nowy, ale kolejny ze sposobów na „szpiegowanie” użytkowników. I to działający zarówno w internecie jak i w realu. Polega na tworzeniu specyficznych kolorowych map, odzwierciedlających częstotliwość i lokalizację kliknięć (w przypadku stron internetowych) lub obrazujących ścieżki przemieszczania się klientów (w przypadku punktów stacjonarnych). Im intensywniejsza barwa, tym miejsce jest bardziej „hot” […]
5 kroków skutecznej kampanii w Internecie

Efektywność kluczem do sukcesu – 5 kroków do skutecznej kampanii.

1. USTAL CEL KAMPANII MARKETINGOWEJ. Wyznaczenie celu akcji marketingowej jest kluczowe dla późniejszego zaplanowania strategii kampanii oraz wskazania kluczowych mierników jej skuteczności. Im bardziej konkretny cel, tym łatwiej wskazać konkretne KPI jakie musimy osiągnąć w danej kampanii. Może to być na przykład przekierowanie  X  nowych użytkowników na stronę, promocja nowego produktu i sprzedanie go w […]

Digitalizacja sprzedaży w dobie pandemii. Case Study.

Epidemia, której jesteśmy świadkami, zaburzyła wszelkie prognozy rozwoju branży marketingowej i wydatków reklamowych w poszczególnych kanałach. W trybie przyspieszonym, wbrew planom i dotychczasowym przyzwyczajeniom marki przenoszą sprzedaż z offline do online w maksymalnym stopniu na jaki tylko pozwala „tryb awaryjny”. Dziś o kilku trenadach, które może zaobserwować w dobie koronowirusa. Czy będą to udane eksperymenty? […]

Narzędzia analityczne i implementacja kodów śledzących kluczem do skutecznej optymalizacji kampanii.

Dla przeprowadzenia wartościowej analizy działań marketingowych powinniśmy założyć sobie cel, który chcemy osiągnąć oraz korzystać z kilku narzędzi do analizowania i mierzenia, śledzenia działań na stronie Klienta. Aby dobrze zoptymalizować kampanie powinniśmy mieć na bieżąco dostęp do danych ze strony, raportów, statystyk by móc skutecznie optymalizować działania i dbać o prawidłowy ruch. Do tego niezbędne […]

Optymalizacja budżetu vs efektywność kampanii.

Kluczową kwestią w planowaniu kampanii reklamowej online  jest założenie konkretnego realnego celu, który chcemy osiągnąć oraz wysokości budżetu jaki chcemy przeznaczyć na osiągnięcie założonego celu.   Dlaczego powinniśmy stosować KPI? by mierzyć skuteczność podejmowanych działań i wiedzieć, które z nich należy zmienić bądź poprawić; by zidentyfikować najbardziej efektywne działania i wykluczyć mniej efektywne; by lokalizować […]

Format newslettera w połączeniu z segmentacją użytkowników kluczem do efektywności.

Skoro już wiemy, jaką rolę w komunikacji ma spełniać newsletter i do kogo chcemy go wysłać,  warto się zastanowić nad jego formatem który powinien odzwierciedlać identyfikację wizualną naszej marki a jednocześnie skutecznie zachęcać użytkowników do konsumpcji treści. Przewidywalność? Jak najbardziej. Zastanówmy się ile razy, wchodząc do sklepu w poszukiwaniu, np. jogurtu nie znajdujemy go na […]