Czym są notyfikacje i powiadomienia web push? Poznaj ich rolę w skutecznych działaniach marketingowych

Czym są notyfikacje i powiadomienia web push? Poznaj ich rolę w skutecznych działaniach marketingowych

Czym są notyfikacje i powiadomienia web push? Poznaj ich rolę w skutecznych działaniach marketingowych

Marketing internetowy przybiera coraz ciekawsze sposoby dotarcia do odbiorców. Jedną z ostatnich metod na budowanie trwałej relacji z osobami odwiedzającymi stronę jest wysyłanie notyfikacji web push. Globalnie usługa dostępna jest od kwietnia 2015 roku, nadal jest to więc bardzo młode medium. Web push to małe prostokątne wiadomości, wysyłane przez stronę internetową lub aplikację, za zgodą jej użytkownika. Wyświetlają się zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych. Odbieranie powiadomień możliwe jest w każdym dowolnym momencie aktywności w sieci, nawet podczas przeglądania konkurencyjnych stron internetowych, niezależnie od tego na jakiej przeglądarce to robimy (Chrome, Firefox, Safari, Opera czy Edge – usługa dociera do 80% użytkowników internetu). Takie powiadomienia zwracają uwagę na stronę, którą odbiorca już odwiedził, pojawiając się nad otwartymi oknami i są wyświetlane przez określony czas.

Użytkownik samodzielnie subskrybuje powiadomienia push. Jest to jednak bardzo proste, wystarczy bowiem kliknięcie przycisku „zezwól” w oknie usługi przeglądarki. Jest też możliwość kliknięcia opcji „blokuj”, wtedy usługa jest wyłączona. Co ważne, nie wymagane jest podawanie jakichkolwiek swoich danych, numeru telefonu czy adresu e-mail. Jest to więc usługa RODO-friendly. Warto wspomnieć, że istnieje możliwość rezygnacji z web push w dowolnym momencie. Każde powiadomienie składa się z kilku podstawowych elementów, tj. nagłówka (tematu wiadomości), tekstu wiadomości, linka do strony internetowej określonej przez nadawcę oraz zdjęcia (grafiki wyróżniającej).

Usługa web push ma wiele zalet, które dają jej przewagę nad innymi formami reklamy internetowej. Jej mała natarczywość, opierająca się na dobrowolnej zgodzie odbiorcy i nie pozyskiwaniu żadnych jego danych, to tylko niewielka część z nich. Działa niezależnie od cookies i nie zablokuje jej żaden Adblock, a powiadomienia na pewno nie trafią do spamu w skrzynce mailowej. Usługa jest o wiele bardziej skuteczna od innych form reklamy internetowej, pozwala na budowanie trwałej lojalności wobec marki, a użytkownik jest w stałym kontakcie z firmą/marką, jest powiadamiany o nowych promocjach czy nowościach, które pojawiają się na stronie czy aplikacji. Jest też dobrą opcją na pozyskiwanie nowych leadów, gdyż w każdym momencie możemy dotrzeć do użytkownika z przekazem na który potencjalnie czeka, zachęcając go do kontaktu z firmą, wypełnienia formularza.

Wskaźnik zapisów notyfikacji Web-push jest nawet 4 razy wyższy niż w przypadku budowania bazy odbiorców za pomocą tradycyjnego newslettera, a średni wskaźnik kliknięć powiadomień 4 razy większy niż w przypadku email marketingu. Te dane mówią wszystko i nie pozwalają przejść obojętnie wobec tego narzędzia promocji.

Autor wpisu:


Piotr Kudzior

Project Manager

Pokaż e-mail[email protected]