Skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży produktów z branży beauty w internecie

Wartość przemysłu urodowego na całym świecie nieustannie rośnie. Branża beauty jest jednym z bardziej istotnych graczy na rynku e-commerce, a jej wartość w 2020 roku  w Europie szacowana jest na 89 mld euro. W Polsce handel kosmetykami stanowi istotny segment krajowej gospodarki.

BEAUTY ONLINE

Wejście producentów z branży kosmetycznej do internetu, wymusiło na firmach pewne zmiany, głównie spowodowane odmiennym podejściem użytkowników.  Warto jednak zauważyć, iż nadal stanową one jedne z najchętniej kupowanych produktów online.

Warto więc zainwestować  w sklep  internetowy ze szczególnym uwzględnieniem user expercience dotyczącym procesu zakupowego. Bardzo ważny jest zrozumiały, prosty przebieg płatności, dostępność towaru, krótki czas oczekiwania na przesyłkę, możliwość dokonania zwrotu oraz bonusy w postaci darmowej dostawy czy punktów lojalnościowych, wymienianych na produkty ze sklepu.

Strona powinna wczytywać się szybko oraz być responsywna. Użytkownicy przeglądają oferty sklepów i coraz częściej dokonują zakupów za pomocą smartfonów.

POZNAJ SWOJEGO KLIENTA

Według raportu Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku” znaczny procent klientów branży beauty stanową kobiety w przedziale wiekowym 35-49 lat. Zaś badania „Polki na zakupach w drogerii – po jakie kosmetyki najchętniej sięgają?” przeprowadzone przez Biostat wskazują, iż najważniejszym czynnikiem sprzyjającym podejmowaniu decyzji zakupowej jest cena i promocja. Warto wziąć te informacje pod uwagę przy tworzeniu komunikacji marketingowej.

Utrzymaj swojego klienta

Jeśli poznałeś swojego klienta, wiesz jak wygląda jego koszyk zakupowy, jaki jest okres pomiędzy zakupami oraz na jakie oferty i promocje reaguje, warto tę wiedzę wykorzystać.

Zachęć użytkowników do zapisu do newslettera, a następnie przypominaj im o dostępności najczęściej przez nich kupowanych produktów. Dedukuj promocje, personalizuj wiadomości. Przypominaj o kolejnych zakupach, kiedy ich termin będzie się zbliżał.

Specjalne okazje są czymś, co klienci bardzo lubią – Dedykowany rabat na urodziny? Promocja na dzień kobiet? Oferta dedykowana na dzień matki? Nie zapominaj o ważnych świętach, dzięki którym Twój klient poczuje się wyjątkowo.

Możesz też przeprowadzić ankietę wśród klientów i na jej podstawie kierować ofertę.

Jedną z podstaw sukcesu w branży beauty są tak zwane Value-Added Services, czyli usługi wartości dodanej. Jednak co możemy zakwalifikować jako usługę ponadstandardową? Wartość dodana to odpowiednia forma transportu, możliwość zapakowania na prezent, samplingi, a zwłaszcza personalizacji przekazu.

Merchandising online

Merchandising często kojarzy się z ułożeniem i rozmieszczeniem towarów na półkach sklepowych. Czy można techniki merchandisingowe przełożyć na sklep internetowy?

Chociaż w e-commerce klasyczny merchandising nie może zaistnieć, to jednak warto zaczerpnąć z niego kilka elementów, które z pewnością wpłynął na sprzedaż.

Przede wszystkim pozytywny wizerunek sklepu internetowego. Pokaż czym na tle innych wyróżnia się twój sklep i co ma do zaoferowania. Zadbaj o atrakcyjny i unikatowy wygląd witryny, spraw aby nawigacja była intuicyjna, umieść pozytywne komentarze na pierwszej stronie i pamiętaj o przejrzystości strony.

Uwzględnij sposób prezentacji towaru. Dobierz właściwe kolory, widoczną, czytelną czcionkę. Zadbaj o jakość zdjęć w wysokiej rozdzielczości, zaprezentuj detale. Nie kopiuj opisu od producenta – przedstaw swój punkt widzenia o danym produkcie i wskaż jakie korzyści przyniesie klientowi.

Daj możliwość wyrażenia opinii. Za ich sprawą będziesz mógł optymalizować ofertę.

Przedstaw użytkownikom ostatnio kupowane produkty, oraz te, powiązane z produktami których szuka.

Użytkownik powinien mieć możliwość łatwego przemieszczania się pomiędzy podstronami. Jeśli klient błądzi na stronie – skutecznie się zniechęci.

Zadbaj o ofertę. Niech będzie różnorodna. Klient musi poczuć, że ma wybór.

Branża beauty osiąga świetne wyniki sprzedaży zarówno offline jak i online.  Pamiętaj, że dla rozwoju twojego sklepu powinieneś podejmować odważne decyzje i inwestować w nowe rozwiązania. Obserwuj zmiany zachodzące na rynku, nowości marketingowe, oraz nowe sposoby dotarcia do klienta.

Autor wpisu:


Piotr Kudzior

Project Manager

Pokaż e-mail[email protected]